Skip to the main content
  • Duurzaam
  • elektrisch
  • Mobiliteit

Volledig ontzorgd door Wittebrug Lease!

Elektrisch rijden: waarom eigenlijk niet?

Elektrisch rijden zit stevig in de lift. Eén op de vier nieuwe auto’s in Nederland is elektrisch. Wittebrug Lease wil de trend versnellen en levert niet alleen de elektrische auto’s, maar ook de laadinfrastructuur: thuis en bij het bedrijf. Wittebrug Lease kan verschillende elektrische voertuigen uit voorraad leveren. ”Wij zijn een innovatieve leasemaatschappij die voorbereid is op de toekomst. Als aanbieder van totaalmobiliteit, kunnen wij onze particuliere en zakelijke relaties voorzien van de gehele laadinfrastructuur.”

We kunnen er kort over zijn: Wittebrug Lease is voorstander van elektrisch rijden. Daarin staan ze niet alleen, want elektrische auto’s staan bovenaan de verkooplijsten. “Logisch, want als je naar de total cost of ownership kijkt is een Elektrisch Voertuig (EV) goedkoper dan een diesel- of benzineauto. Het rijdt ook een stuk plezieriger”, geeft Blnd Ahmed aan. De accountmanager van Wittebrug Lease weet waar hij het over heeft, want zelf rijdt hij zo’n 25.000 kilometer per jaar in zijn EV. “Soms is de aanschaf nog wat duurder dan van een brandstofauto, maar je hebt minder onderhoud, minder brandstofkosten, komt in aanmerking voor een subsidie en de bijtelling is lager – dit jaar nog 12% over de eerste 40.000 euro. Al met al zijn de maandelijkse kosten beduidend lager.”

Zelf werken aan duurzaamheid

Daar komt bij dat elektrisch rijden duurzaam is, benadrukt de accountmanager van Wittebrug Lease. “Iedereen heeft het over het Klimaatakkoord en over Glasgow. Maar zelf kun je ook veel bijdragen. Door in een EV te rijden en bij voorkeur groene stroom te laden, draag je echt bij aan de reductie van de CO2-uitstoot.” Dat geldt niet alleen voor personenauto’s, weet Ahmed. “De grote steden krijgen steeds strengere milieuzones. In 2025 worden de centra van de dertig grootste steden afgesloten voor vrachtverkeer met een verbrandingsmotor. Wie nu een nieuwe bestelauto of een bus aanschaft, moet heel serieus kijken naar de elektrische varianten. Daarmee mag je ook in de toekomst overal komen. Bovendien kom je in aanmerking voor zowel de Subsidieregeling Emissieloze Bedrijfsauto’s (SEBA) als de Milieu-investeringsaftrek (MIA). Wij kijken samen met onze relaties wat de mogelijkheden zijn en adviseren op maat.”

Laadoplossingen

Bij elektrisch rijden hoort een laadpaal. Ook daar kan Wittebrug Lease voor zorgen. “We nemen de aanleg daarvan ook mee in het leasebedrag. Zo kom je als fleetowner niet voor onverwachte verrassingen te staan. Via onze partners kunnen we zorgen voor de plaatsing van een supercompacte laadkubus, inclusief installatie en eventueel met laadpas. Zo’n laadpunt kan zowel bij het bedrijf als thuis worden geplaatst. Dat is niet alleen voor je eigen medewerkers van belang, maar ook voor je relaties. Want die waarderen het als ze hun EV bij jouw bedrijf kunnen bijladen.”

Misverstand over opladen

Een hardnekkig misverstand over elektrisch rijden is dat je veel tijd besteedt aan het wachten bij laadstations. “Het valt op dat vrijwel iedereen het aantal dagelijkse kilometers met de auto te hoog inschat. Maar zelfs als je het hele land doorgaat, kun je af en toe bij een klant even bijladen. Of bij een snellader – dan kun je na een halfuurtje laden weer honderden kilometers rijden. Als je niet kunt kiezen voor een eigen laadpunt dan is er vaak in de eigen straat ook een laadpunt. Nederland heeft de hoogste dichtheid aan laadpalen binnen Europa en het aantal laadpunten wordt in rap tempo uitgebreid. Uit eigen ervaring kan ik melden dat het laden geen enkel probleem vormt.” Het argument is dus verouderd, weet Ahmed.

Een belevenis

Het rijden in een EV beschrijft Blnd Ahmed als een belevenis. “Je moet de eerste weken ook echt een beetje léren om met zo’n auto om te gaan. Je ziet op elk moment het verbruik en wat je nog aan actieradius hebt. Door even de laadpaal te pakken bij een klant, kun je de rest van de dag weer verder. Als je ervaring opdoet leer je ook hoe je zelf die actieradius kunt vergroten, bijvoorbeeld door de cruise control te gebruiken. Heel relaxed is dat. Ik kan iedereen dan ook aanraden: maak gewoon eens een proefrit in een EV die je aanspreekt. Dan wil je al snel niet anders meer.”

Mobiliteit

Flexibiliteit en duurzaamheid bij het verplaatsen van A naar B zijn belangrijke factoren, waar Wittebrug Lease naar kijkt. Zo heeft Wittebrug Lease de mobiliteitskaart en de leasefiets, die een aanvulling kunnen zijn op de elektrische auto. Met de mobiliteitskaart heb je naast de auto de optie om gebruik te maken van andere mobiliteitsvormen. Eenvoudig voor werknemer en werkgever, allemaal op één kaart. Met de leasefiets kunnen werknemers gebruikmaken van een fiets, tegen een vast tarief per maand. In principe staat dit gelijk aan zakelijke lease van een auto. Net als bij de lease van een auto worden zaken als verzekering, onderhoud en reparatie voor je geregeld. Wittebrug Lease biedt namelijk meer dan alleen auto’s. Bij Wittebrug Lease wordt er gekeken naar duurzame en gebruiksvriendelijke mobiliteitsoplossingen.

Related Posts

  • Duurzaam
  • elektrisch
  • verduurzaming

12 mei 2022

Slimme verduurzaming mobiliteit is win-win-w...

Veel wagenparkbeheerders in Nederland worstelen nog met de verduurzaming...

Lees verder
  • facturen
  • Mobiliteit
  • Wagenparkbeheerders

29 juni 2018

Facturenportaal

Wittebrug Lease ontwikkelt een Internetportaal waarin diverse internet...

Lees verder
  • Mobiliteit
  • Private lease
  • vernieuwd

20 september 2019

Wij vernieuwen

Het is tijd om ons beter op de toekomst voor te bereiden en een nog betere...

Lees verder