Skip to the main content
  • Audi terminal
  • Wittebrug

Opening Wittebrug Audi Terminal

Audi Terminal Wittebrug

Opening nieuwe Audi-Terminal van Audi-dealer Wittebrug. Zo’n 350 relaties waren aanwezig tijdens de feestelijke opening van het pand aan de Donau in Den Haag. In de nieuwe vestiging wordt de verkoop voor de regio geclusterd: naar verwachting worden er op jaarbasis zo’n 1.300 nieuwe Audi’s en 350 occasions verkocht. Wat opvalt, is dat de werkplaats en de showroom slechts door een glazen wand worden gescheiden. “Het gaat in deze tijd om transparantie”, zo zei Wittebrug-eigenaar Mark van der Kallen tijdens de opening. “Consumenten moeten kunnen zien wat er met hun auto gebeurt, en de werkplaats verdient een centrale positie want uiteindelijk wordt daar het geld verdiend.”

Wittebrug-directeur Emiel van Egmond vertrouwde ons tijdens de ontvangst al toe dat dit intern wel wat te weeg bracht. “Onze monteurs moeten nog schoner werken dan ze al deden. De vloer loopt helemaal door dus daar mag niks liggen. We zijn met die werkwijze begonnen voordat het nieuwe pand werd geopend. Wat je nu ziet is dat ze er zelf ook erg blij mee zijn. Met de schonere werkplek en met de connectie met de showroom. Het is nu één bedrijf.” Het nieuwe pand heeft een totaal vloeroppervlak van 6.000 m2, verdeeld over twee verdiepingen.

De showroom is 1.800 m2 groot, een verdubbeling in oppervlakte ten opzichte van de oude vestiging. Dat Wittebrug kiest voor een grotere showroom – naar eigen zeggen de grootste in de EU –, heeft ook te maken met de huidige ontwikkelingen, aldus Van Egmond. “We clusteren hier de nieuwverkoop in de regio. We geloven er in dat de verkoop via veel minder, maar grotere showrooms zal gaan. Dat geldt voor zowel volume- als premiummerken. We verwachten dat dit ook een aanzuigende werking heeft op bijvoorbeeld de aftersales. Met de uitbreiding van 16 naar 23 bruggen en 2 aparte bandenbruggen zijn we daar ook op ingericht.”

Illusie

Uiteraard was Willem Trip, senior vice president van Audi-importeur Pon Automotive, aanwezig om het glas te heffen op de opening, waarbij hij uitsprak hoe prettig de samenwerking met Wittebrug verloopt (“innig, gezellig en constructief”). In het pand is ook Wittebrug Lease gevestigd. Een steeds groter deel van de nieuwverkoop – bij Wittebrug inmiddels zo’n 70 procent – gaat immers via leaseconstructies.

Het openingsfeest werd afgesloten met een act van illusionist Hans Klok, op de tweede verdieping van het pand. Hij wist dames tevoorschijn te toveren en te laten verdwijnen alsof het geen enkele moeite kostte – Bij Wittebrug zouden ze willen dat ze zo’n truc ook met de auto’s kunnen uithalen. Want boven het mooie nieuwe pand hangt tijdelijk de donkere wolk van de leveringsproblemen. “Om gek van te worden”, bevestigde Van Egmond, “maar gelukkig van tijdelijke aard.”

Illusie

Zo’n 350 relaties waren aanwezig tijdens de feestelijke opening van het pand aan de Donau in Den Haag.